woensdag 25 mei 2016

Nutteloos

Tot voor een paar jaar geleden voelde ik me altijd heel erg nutteloos.
Gelukkig weet ik inmiddels wel beter.
Ik kan dan wel niet meedraaien in het normale werkgebeuren, maar er zijn heel veel dingen die ik wel kan.
En daar haal ik erg veel voldoening uit.
Ik kan mensen bv helpen bij computerproblemen en dat heb ik mezelf aangeleerd.
Ik tover de mooiste handwerkjes tevoorschijn en word dan ook regelmatig gevraagd of ik iets voor anderen wil maken.
Verder schijn ik ook nog eens erg goed te kunnen luisteren en ik weet uit ervaring dat dat ook heel erg belangrijk kan zijn.
Dit zijn nog maar enkele voorbeelden, en daar ben ik heel erg trots op.
Ik vind het fijn dat ik op mijn manier anderen toch kan helpen op allerlei gebied.
Ik heb ook het geluk dat ik een hele brede interesse heb en ook nog eens behoorlijk leergierig ben.
Zo leer ik steeds iets nieuws en kan op mijn beurt anderen dan weer helpen.
En zo zie je maar weer dat het niet altijd uitmaakt of je een betaalde baan hebt of niet.
Ieder mens kan zich nuttig maken in de maatschappij en er zelf ook nog eens veel plezier in hebben.
Dat is toch alleen maar mooi?

2 opmerkingen:

  1. Jij weet ook precies hoe je moet vertellen wat je bezighoudt en hoe je de lezer uitnodigt om je blog te lezen. Super.

    BeantwoordenVerwijderen