zondag 14 augustus 2016

De belevenissen van een vrijwilliger op Into the Grave

De afgelopen twee dagen ben ik vrijwilliger geweest op metalfestival Into the Grave.
En het waren weer twee topdagen!
Ook als vrijwilliger is het totaal genieten van alles wat er op zo'n festival gebeurd.
Allereerst natuurlijk een hele hoop steengoeie bands die je nu mee kon maken in twee dagen.


Live muziek terwijl je aan het werk bent, wat wil je nog meer.
En dan de grote diversiteit aan mensen.
Het is onvoorstelbaar hoeveel verschillende mensen je tegenkomt op zo'n festival.
Het grappige is dat je van de bezoekers op een metalfestival er vaak al vanuit gaat dat  het wel ruige en "gevaarlijke" mensen zullen zijn.
Maar niets is minder waar.
De vaak grote, brede, bebaarde en langharige mannen met veel tattoos en piercings zien er megastoer uit, maar in werkelijkheid zijn het de aardige en vriendelijkste mensen die er zijn.
Op een metalfestival zie je eigenlijk nooit (in mijn beleving) vechtpartijen.
De sfeer is gewoon ontzettend relaxed en je krijgt er echt een gevoel van saamhorigheid.
En dat hebben we echt wel nodig in deze tijd van geweld.


Uiteraard gaat er heel wat aan vooraf om een festival als dit te organiseren.
En daar heb ik dan ook heilig respect voor!
Als team moet je dan ook megagoed op elkaar ingespeeld zijn om dit zo goed te laten verlopen als de afgelopen twee dagen is gebeurd.
Natuurlijk zijn er altijd verbeterpuntjes, maar dat heb je overal en daar leer je ook weer van.
Maar zoals ik het heb ervaren is het echt helemaal top verlopen.
Ook voor de vrijwilligers wordt heel goed gezorgd.
We konden overal terecht met onze vragen en hadden een catering met weer heerlijk eten.


Ook vind ik het bijzonder hoe de vrijwilligers heel snel een klik met elkaar krijgen.
Je hebt er meteen een hoop vrienden bij.
Iedereen werkt heel goed samen en helpt elkaar waar het kan.
Wat mijn betreft mag dankzij een gebeuren als dit het woord SAAMHORIGHEID met hoofdletters in het woordenboek komen te staan!
Maar goed, ik kan nog uren doorgaan.
Ik ga gewoon afsluiten met een bedankje...

Alle mensen, inclusief bezoekers, bedankt voor deze twee fantastische dagen!
Bedankt voor jullie inzet en de leuke contacten die er ontstaan zijn.
Jullie hebben mij in elk geval twee geweldige dagen bezorgd.
Ik heb nu al zin in volgend jaar!

Dank je wel en tot volgend jaar!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten