woensdag 3 december 2014

Moe....

Vandaag weer eens zo'n dag dat ik verschrikkelijk moe ben.
Waardoor het komt?
Ik heb werkelijk geen idee.
Al jaren (sinds mijn puberteit) heb ik er last van.
Heel veel onderzoeken gehad in de loop der tijd, maar nooit een oorzaak gevonden.
Stress is het op dit moment ook niet volgens mij, want het gaat de laatste tijd bestwel goed.
Ik baal er ontzettend van omdat het soms echt zo erg is dat ik echt niks kan.
Het belemmert me gewoon heel erg in heel veel dingen.
Ik voel me daardoor zo machteloos.
En dan is er nog het onbegrip van heel veel mensen.
Ze kunnen zich gewoon niet voorstellen dat ik bv de ene dag kilometers kan fietsen of wandelen en de dag daarna helemaal niks kan.
Ik snap het ook wel, dat is gewoon de onwetendheid van die mensen.
Maar vaak oordelen ze ook vaak nogal snel.
Ik wou soms echt wel eens dat ik met zo iemand even kon ruilen.
Alleen maar om ze eens te laten voelen dat ik me toch echt niet aanstel.
Nee, ik ben niet zielig, maar soms wel heel erg verdrietig om alles wat ik niet kan doen als ik zo moe ben.
Voor mijn gevoel verspil ik gewoon een hele hoop tijd van mijn leven.
En ik wil zo graag zoveel leuke dingen doen in mijn leven.
Maar goed, ik zal er mee moeten leven en er maar het beste van maken.
Ik ben mijn verhaal in elk geval weer even kwijt.

2 opmerkingen:

  1. Lieve Riemie, Ik kan me heel goed voorstellen wat je voelt en ik zal ook de laatste zijn die beweert dat jij je aanstelt. Dat doe je beslist niet. Het vervelende is dat geen mens met jouw mee kan voelen en jouw gevoel van machteloosheid hier over kan overnemen. Ik gun je zo een gewoon gezond leven zonder die moeheid die soms opeens toeslaat. Weet dat je niet de enige bent die er last van heeft maar zo voelt het voor jou wel. Ik respecteer wat je doet als je gewoon goed in je vel zit en heel productief bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Riemie,
    nou nou; het is nu de eerste X dat ik "op je blog zit" omdat ik nwsgierig was hetgeen je geschreven hebt: kan me inkomen dat de meeste mensen er geen reet van snappen! Ik zelf ben ook vaak heel moe, maar dat komt omdat ik ´s nachts werk en overdag MAAR 3-4 uur slaap en dus eigenlijk constant in een soort roes leef: te moe om eens lekker iets te ondernemen (al is het maar die hut hier OPRUIMEN, en te fit om weer naar bed te gaan; dus hang ik vaak achter mijn muziektafel, mengpaneel, en ben dan bezig "lekker" op te nemen etc. Maar dan moet R toch weer eten gemaakt worden, en na het eten tijd voor een paar uur proberen te slapen: anders red ik die nachtdienst niet (meer)!! En dat iedere dag..........!!
    Nu eet ik pas als ik wakker word ´s avonds, even voordat ik weg moet, en dat bevalt beter, omdat ik het nu wel ga verteren, en als ik ga liggen maffen NIET natuurlijk! Resultaat: 10 Kg al kwijt!
    In anderhalve maand schat ik! Goed nu 3 weken vrij.....hut opruimen, voor zover dat gaat, en wel even zondigen mbt eten.
    (dus wellicht die 10 kilo er weer bij, wat ik niet hoop, maar we zien wel!
    Riemie ik wens je veel sterkte met dit (alles) en.......begrijpen doe ik het zeker! En mensen.........laat ze gewoon kletsen, al is het vaak erg moeilijk, omdat je begrepen wilt worden!!
    Doe je ding en..........laat je niet uit het veld slaan.
    (trouwens dat deed je toch al niet, althans niet gemakkelijk!!)
    Sterkte!! Tjabbe Tjitsma Alias Jelte.

    BeantwoordenVerwijderen