vrijdag 21 september 2018

Engeltjes op aarde

Jazeker ze bestaan, engeltjes op aarde.
Ik heb het gisteren weer eens ervaren.
Je zult wel denken "waar hééft ze het in vredesnaam over".
Nou, dat zal ik dan maar eens uitleggen.
Ik heb het over mijn "boerderijkleindochter" van 3.
Zij is de kleindochter van de mensen van onze zorgboerderij en ik denk dat zij werkelijk een engeltje is.
Ik heb nog nooit een kind gezien die zoveel liefde aan anderen geeft.
Het begon al met complimentjes aan haar pake (opa).
Ze bedankte hem meerdere keren voor het lekkere eten en zei dat hij hele lekkere patatjes kon bakken.
Ja ik weet het, alle kinderen zeggen dit wel eens, maar de manier waarop ze dit zei was zo verschrikkelijk lief, daar werd je echt gewoon heel erg blij van.
Later had ze het over haar heit (papa), dat die alles heel goed kon en dat hij de allerliefste heit is.
Toen begon ze tegen iedereen die in de bus zat (we werden naar huis gebracht) hoe lief iedereen wel niet was.
Als je dit schrijfsel leest kun je je niet voorstellen hoe ik het heb ervaren, maar het was gewoon zo bijzonder wat dit kleine meisje deed door wat ze zei.
En daarom denk ik dat er echt engeltjes op aarde bestaan die het soms zo moeilijke leven net een stukje mooier maken.

1 opmerking: