woensdag 3 maart 2021

Vrijheid van meningsuiting op social media

 Ik zit regelmatig op social media.

Vooral op Facebook.

Ik deel daar mijn lief en leed en vooral foto's van mijn hobby's en mijn katten.

Maar af en toe zet ik er ook wel eens dingen op die niet zo positief zijn.

Of dingen die een ander misschien niet leuk vind, of moeite mee heeft.

Voor mij is het echt een uitlaatklep omdat ik veel alleen ben.

En op deze manier kan ik toch een beetje mijn verhaal kwijt.

En ik zeg altijd als ze niet leuk vinden wat ik plaats, ze me altijd kunnen ontvrienden.

Maar nu is mij al een paar keer de les gelezen dat ik niet alles moet zeggen op Facebook omdat bepaalde mensen zich dat aantrekken.

Ik ga niet uitleggen over het hoe en wat, dus oordeel aub ook niet hierover.

Ik begrijp heel goed waarom ze dat tegen mij zeggen, maar ik vind dat mijn Facebookaccount wel de plek moet zijn waar ik alles kan zeggen.

Ik heb de instellingen al zo staan dat alleen mijn Facebookvrienden mijn berichten kunnen lezen.

En de mensen die moeite hebben met mijn berichten heb ik ook verwijderd en gezegd dat ze me een berichtje mogen sturen als ze de reden willen weten.

Ik heb nooit gedoe met anderen en dat wil ik graag zo houden.

Maar ik wil wel mijn verhaal kwijt kunnen op mijn social media.

En ja, af en toe ben ik een dramaqueen, maar dat duurt nooit lang.

En ik zal nooit expres mensen kwetsen.

Als ik iets fout doe spreek me er dan op aan.

Ik ben een zeer redelijk persoon en durf best mijn fouten toe te geven.

Ik deel heel graag de dingen waar ik happy van word.

Maar ik wil het ook kunnen delen als ik het moeilijk heb.

Juist omdat ik veel alleen zit zijn mijn online vrienden heel erg belangrijk voor me.

En nee, ik ben niet zielig.

Ik ben gewoon een mens met gevoel en ik ben nou eenmaal een open boek.

Dus, heb je moeite met wat ik plaats, je bent vrij om mij te ontvrienden.

No hard feelings.

Ik ben ik, niets meer en niets minder. ❤


1 opmerking: