zondag 1 september 2019

Ouder worden

Ik ben vorige week 55 jaar geworden.
De een vind het oud, de ander vind het splinterjong.
Ik voel me geestelijk nog heel erg jong, maar m'n lichaam spreekt dat regelmatig tegen.
Dat weerhoud me er niet van om alles te doen wat ik leuk vind.
In mijn ogen is genieten van het leven niet leeftijdsgebonden.
Om maar iets te noemen, naar een metalfestival gaan of tattoo's nemen kan ook nog prima als je ouder wordt.
Natuurlijk kom je altijd mensen tegen die roepen dat "je je naar je leeftijd moet gedragen".
Juist nu ik ouder word vind ik dat ik veel meer van alles kan genieten en ook veel meer leuke dingen doe dan vroeger.
Soms heb ik het gevoel dat ik nu pas echt begin te leven.
Ik vind het leven nu stukken leuker dan toen ik jong was.
En daarom hoop ik dat ik nog heel veel mooie dingen mag beleven in de rest van mijn leven.
Zolang je niemand anders schaad met wat je doet, doe dan gewoon waar jij gelukkig van word.
Het leven is veel te kort om niet te genieten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten