vrijdag 8 mei 2015

Op zoek naar mezelf

Ik kom nu op een leeftijd dat ik wel eens wat rust in mijn leven wil.
Als ik mij leven overdenk heb ik bestwel allerlei dingen gedaan.
Maar of het nu dingen zijn geweest waar ik echt voldoening heb kunnen halen kan ik niet echt zeggen.
Soms vind ik mijn leven bestwel doelloos en nutteloos.
Dat wil niet zeggen dat mijn leven niet leuk is, maar wat ik doe in mijn  leven is nu niet iets waarmee ik iets bereik in het leven.
Als ik vol enthousiasme aan dingen begin, lukt het me vaak niet om ze af te maken.
En dat vind ik wel moeilijk en ik word er ook wel eens verdrietig van.
Ook op het gebied van relatie's en contacten met mensen loopt het vaak niet zoals ik zou willen.
Ik moet heel hard werken om vriendschappen te onderhouden.
Dat doe ik met liefde, maar het kost me een hoop energie.
Om van een liefdesrelatie te spreken, dat wil al helemaal niet lukken.
Nu ik ouder word zou ik toch nog graag iets zinvols met mijn leven willen doen.
Maar ik zou echt niet weten wat.
Waarom is het allemaal zo moeilijk voor mij?
Over het algemeen ben ik een vrolijk en positief mens, maar soms vind ik het ineens even vreselijk moeilijk allemaal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten