maandag 21 maart 2016

Vrijheid

De titel van dit blog is "vrijheid".
Vrijheid kun je op meerdere manieren ervaren.
In mijn schrijfsel gaat het over vrijheid van meningsuiting en vrijheid om te zijn wie je wilt zijn.

Mijn manier om met vervelende dingen om te gaan is het van me af praten en/of schrijven.
Regelmatig doe ik dit ook op Facebook.
Tot voor kort had ik maar weinig mensen in mijn vriendenlijst op Facebook.
Mensen waarvan ik dacht dat ik ze kon vertrouwen.
Maar helaas heb ik me daarin behoorlijk vergist.

Doordat ik langzaamaan steeds minder mensen vertrouw, zal ik ook steeds minder van mijn af praten/schrijven.
Daardoor ga ik alles opkroppen en zal ik steeds minder lekker in m'n vel gaan zitten.
Ik maak een hoop narigheid mee in m'n leven en de vrijheid om mijn verhaal te kunnen doen op de manier zoals ik dat wil helpt mij daar meestal goed doorheen.

Van een aantal mensen die ik dacht echt te kunnen vertrouwen dacht ik dus ook dat ze mijn dingen ook zouden laten waar ze zijn.
Maar helaas blijkt dat dus niet te kunnen.
Als ik niet kan zeggen wat ik wil en als ik niet kan zijn wie en hoe ik wil, dan word mijn wereldje wel heel erg klein.

Wat ik wil zeggen met dit schrijfsel is dat mensen eens moeten nadenken voor ze dingen over anderen doorvertellen.
Laat iedereen in z'n waarde.
Als iemand anders van mijn problemen moet weten ben ik mondig genoeg om ze dat zelf te vertellen.
En wil ik dat niet vertellen dan zal daar een reden voor zijn of het drama is waarschijnlijk veel minder groot dan dat het in jou ogen lijkt.

Ik ben wie ik ben en ik doe wat ik doe.
Heb daar respect voor aub!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten